Thema

MerkKracht

Impact en verantwoordelijkheid van merkleiders

Eén van de grootste uitdagingen voor merken is om de balans te vinden tussen verschillende doelen en belangen die vaak met elkaar in tegenspraak zijn. Zo verwacht de consument steeds meer dat merken hun rol verbreden en niet alleen producten bieden, maar ook een positieve impact hebben op de maatschappij en het klimaat. Maar deze maatschappelijke verantwoordelijkheid kan botsen met de rendementseisen van aandeelhouders.

Niet zo gek dus dat steeds meer merken aangeven moeite te hebben met het vinden van een balans tussen zakelijke en maatschappelijke belangen en verantwoordelijkheden. Want hoe creëer je een duurzaam, succesvol merk, met gelukkige medewerkers, tevreden consumenten en een gezonde (financiële) groei? Het antwoord op deze vraag is voor ieder merk natuurlijk anders, maar gegarandeerd dat de indrukwekkende, (inter)nationale line-up van MerkKracht CMO’s en hun marketingafdelingen zal inspireren en concrete handvatten biedt hoe om te gaan met deze ‘dubbele verantwoordelijkheid’.

En het thema is relevanter dan ooit: de maatschappelijke impact van COVID-19, alle discussies over racisme, inclusie en de verantwoordelijkheid van de online platforms hebben dat de laatste maanden extra  onderstreept!