MerkKracht biedt een compleet programma met (inter)nationale topsprekers die het thema ‘MerkKracht’ elk vanuit hun eigen invalshoek belichten.
14.00 - Online inchecken
14.30 - 'MerkKracht' Symposium
Frenkel Denie – voorzitter bvA
Over de roots van bvA en de huidige rol van het ‘netwerk van merkleiders’.
14.45 - Merken - The Past
Inger Leemans - Hoogleraar Cultuurhistorie, VU Amsterdam
Hoe 100 jaar merken en reclame een rol gespeeld hebben in de Nederlandse samenleving en de identiteitsontwikkeling van de Nederlanders.
15.25 - Merken - The Present
Helen Mets - Executive Vice President Materials, DSM (presentatie in Engels)
Since starting life as Dutch State Mines in 1902, DSM has a rich history of transformation and reinvention. As Helen Mets (Executive Vice President DSM Materials) will outline, the company is today fully focused on doing well by doing good, and the acronym now stands for Doing Something Meaningful.
Hanneke Faber - President Global Foods & Refreshment, Unilever
Over haar persoonlijke ervaringen met het nemen van additionele verantwoordelijkheid voor merken, hoe te volharden, en hoe om te gaan met weerstand.
Merijn Everaarts - Oprichter en CEO Dopper
Over hoe de clash tussen zijn groene opvoeding en zijn werk in de evenementen-business de geboorte van Dopper veroorzaakte. Hoe je een commercieel succes maakt van een Social Enterprise. Hoe alles draait om gewoontes doorbreken en hoe hij met Dopper een wereldwijde verandering op gang brengt.
16.25 - Merken - The Future
Jeroen Smit - auteur 'Het grote gevecht' en 'De Prooi'
Geeft zijn visie op hoe bedrijven met de dubbele verantwoordelijkheid moeten omgaan en reflecteert wat we van mensen als Polman, en zijn persoonlijke reis kunnen leren.
Matt Wallaert - Gedragspsycholoog, TEDxspreker en CBO (Chief Behavioural Officer) (presentatie in Engels)
About how powerful brands can shape the behavior of both employees and consumers. And if used well can make the world happier and healthier.
17.30 - Einde