visual website 2 (1)

bvA viert 100-jarig jubileum met groot internationaal symposium

MerkKracht brengt de impact en verantwoordelijkheid van merken voor maatschappelijke thema’s in beeld

Amsterdam, 16 januari 2020 – Om de viering van haar 100-jarig bestaan af te sluiten maakt bvA, netwerk van merkleiders, vandaag bekend op donderdag 12 maart een groot, internationaal symposium te organiseren. In het Amsterdome te Amsterdam zullen verschillende topsprekers het podium betreden onder wie Hanneke Faber, President Global Food & Refreshment Unilever, de Amerikaanse gedragswetenschapper en TEDx-spreker Matt Wallaert en Inger Leemans, professor of Cultural History aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Allen belichten het thema: ‘MerkKracht’. Aanmelden voor het symposium is nu mogelijk via www.bva100jaar.nl.

MerkKracht: impact en verantwoordelijkheid van merkleiders
Anno 2020 verwacht de consument dat adverteerders en merken hun rol verbreden en niet alleen producten bieden, maar ook een positieve impact hebben op de maatschappij en het klimaat. Voldoen aan de groeiende verwachtingen en verantwoordelijkheid nemen voor belangrijke maatschappelijke thema’s biedt kansen, maar brengt ook dilemma’s met zich. Veel merken geven dan ook aan dat ze moeite hebben met het vinden van een balans tussen zakelijke en maatschappelijke belangen en verantwoordelijkheden. Met de indrukwekkende line-up verwacht bvA CMO’s en hun marketingafdelingen te inspireren en concrete handvatten te bieden voor het omgaan met deze ‘dubbele verantwoordelijkheid’.

Internationale sprekers
Onder leiding van dagvoorzitter Marijke Roskam (BNR) zal onder andere Hanneke Faber, President Global Food & Refreshment Unilever, haar ervaringen met en de uitdagingen van Unilevers duurzaamheidsinspanningen op het podium delen. Professor of Cultural History aan de Vrije Universiteit Amsterdam Inger Leemans zal laten zien wat merken hebben betekend voor de Nederlandse samenleving. Waarna de bevlogen Amerikaanse gedragswetenschapper Matt Wallaert zijn toekomstvisie op de impact van (merk)leiderschap op mensen, media en maatschappij bespreekt. De namen van de overige sprekers zullen in de komende weken bekend worden gemaakt.

Gevarieerd programma
‘MerkKracht’ biedt een volledig middag- en avondprogramma met na afloop van het symposium een borrel, walking dinner en muzikale optredens. Tussen de programmaonderdelen zal er veel gelegenheid zijn voor netwerken, ervaringen delen en nieuwe contacten leggen. bvA-leden en niet-leden die geïnteresseerd zijn in het programma kunnen voor meer informatie en de kaartverkoop terecht op: www.bva100jaar.nl.

Over bvA
bvA is de enige vereniging in Nederland van uitsluitend adverteerders. We zijn een netwerk van merkleiders, waarbinnen leden het onderlinge contact kunnen verstevigen en hun kennis kunnen vergroten. We zetten ons in voor een transparant, creatief en innovatief communicatie-ecosysteem waarin merken kunnen floreren. Door lid te zijn van bvA worden adverteerders beter in het bouwen van hun merk. www.bva.nl

Voor meer informatie en interviewaanvragen:
Henriette van Swinderen | Directeur bvA | 020-7988850| henriette.van.swinderen@bva.nl