Bocca Coffee vierkant

bvA laat merkleiders met MerkKracht aan het woord

Wat inspireert deze merkleiders? Welke positieve impact willen zij maken met hun merk en welke dilemma’s komen ze daarbij tegen? Volg de interview-serie de komende weken in aanloop naar het grote MerkKracht evenement op 12 maart a.s.

Kijk hier het eerste interview met CEO en merkleider van Bocca Coffee Roasters, Menno Simons.

“Het leven is te kort voor slechte koffie en te lang om onrecht te laten gebeuren.”

Onder de indruk gekomen van de schoonheid en smaak van Ethiopische koffieplanten, maar ook geschokt door de onrechtvaardige leefomstandigheden, startte Menno Simons 20 jaar geleden met Bocca. Sindsdien zet hij zich in voor een eerlijke beloning en biologische keurmerken voor de lokale boeren en liet hij Bocca uitgroeien tot een sterk koffiemerk, geliefd bij professionals en koffiekenners. Bocca is het enige specialty koffiemerk dat het hele proces van boon tot kopje in handen heeft.

Menno ontving in 2018 de Amsterdamse Ondernemersprijs vanwege ‘de impact die zijn bedrijf maakt zowel in de landen van origine als in de stad Amsterdam met aandacht voor mens en milieu, om zijn innovatieve geest, en voor zijn bewezen successen’.

Bekijk hier het volledige interview (15″)

Meer impact en verantwoordelijkheid van merkleiders zien? Kom naar op 12 maart naar MerkKracht!